Szydełkiem po śniegu...

"Zimowe wspomnienia"

    Nareszcie spadł śnieg. Krajobraz zrobił się przyjemnie biały. Drzewa oszroniały i powietrze stało się jakby lżejsze, rześkie. Kalina szła leśną ścieżką wspominając czasy dzieciństwa - sanki, śnieżki i lepienie bałwana. Wieczory spędzone u babci na nauce szydełkowania i objadanie się domową krówką. Uśmiechnęła się. Lubiła spacerować po lesie, widoki były zachwycające. Doszła do rozwidlenia przy trzech brzozach. Spojrzała w lewą stronę.  Z jakiegoś powodu bała się chodzić tam sama . Ogarnął ją nagle dziwny lęk i poczuła dreszcz na plecach...



W Nowym Roku 2021 prezentuję chustę Joankę. 

Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu. 

Uwagi do schematu:

Swoją chustę Joanka przerabiałam na motku 1000m, YarnArt Flowers nr 270, szydełko 3,5. Rozmiar gotowej chusty: 170 cm x 85 cm. 

1. 1. Schemat ukazuje połowę chusty, po oczku środkowym przerabiamy wg lustrzanego odbicia wzoru.

2. Powtarzamy rzędy 7-12.

3. Rząd z reliefem jest opcjonalny (chustę można przerabiać bez reliefów), wtedy np. rzędy 6 (12) przerabiamy jak rzędy 4 (8, 10). 

4. W rzędach 2,4,7, 8, 10 (i w ich powtórzeniach) szydełko wbijamy w lukę pomiędzy słupkami.

5. W rzędach 3, 5, 9, 11 ( i w ich powtórzeniach) szydełko wbijamy w przestrzeń pod dwoma oczka ściegu V  z poprzedniego rzędu.

6. Zakończenie chusty dowolne. 

7. Moje zakończenie chusty to 3 oczka łańcuszka co 2 słupki (najlepiej przerabiać zakończenie na rzędzie typu 5).  


Jak widać na zdjęciach ja robiłam rzędy z reliefami w różnych momentach. Chciałam pokazać właśnie tą dowolność w przerabianiu reliefów ;-). 

Chusta jest prosta i szybka do przerobienia, dość wydajna jeśli chodzi o włóczkę. 

Wzór dostępny tutaj: Chusta Joanka schemat

wkładka schemat + legenda jednostronna: Chusta Joanka jednostronna wkładka














Będzie mi miło jeśli oznaczysz mnie lub moją stronę jako autora schematu zrobionej przez Ciebie chusty.

 

Chusty wykonane wzorem Joanka można sprzedawać.

 

Zapraszam również na mojego bloga: www.koronkiiroze.blogspot.com , mój profil na Facebook’u - https://www.facebook.com/kalaartkoronkiiroze, mój Instagram: kala_art_koronkiiroze_handmade.

 

Pozdrawiam!

Kala-Art Koronki i Róże

Kamila Erdmańska






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...