Pudełko na szydełka w morskim klimacie


"Kompas Pragnień"

Nie pamiętała już kiedy wypłynęła z Zatoki Białych Róż. Czas płynął, a jej marzenia rozbijały się o spienione koronkowe fale. Miała poczucie straconych złudzeń. Stara mapa wskazywała na ukryty skarb na Wyspie Crochet’a, wysuniętej na północ od Błękitnej Laguny i Złotej Rafy, jednak Kompas Pragnień się nadal wahał. Po drodze stoczyła niejedną bitwę z piratami, którzy chcieli zawrócić jej statek i odebrać mapę skarbów. Była zmęczona i zniechęcona, kiedy pewnego letniego wieczoru, na horyzoncie ujrzała syrenę wskazującą jej drogę. Jej szmaragdowe łuski i wskazówka Kompasu Pragnień zaczęły mienić się jednym blaskiem. Od tego momentu wiedziała już, co ma robić. Nabrała wiatru w żagle. W końcu dotarła na wyspę i odnalazła skrzynię skarbów, a w niej spełnienie swoich skrytych marzeń - Złote Szydełka Clover.

Autor: Kala-Art.



To pudełko zdobione techniką "decoupage" od początku było przewidziane jako pudełko na szydełka. Nie miałam w ogóle pomysłu jak je ozdobić, bo nie mogłam znaleźć ani papieru ryżowego, ani serwetki przedstawiającej szydełka i włóczki czy kordonki. W internecie znalazłam konkurs organizowany przez Art-piaskownica (polecam zajrzeć tutaj: https://art-piaskownica.blogspot.com/2018/07/temat-pamiatka-z-wakacji-edycja.html), i tak wyszło pudełko w stylu trochę morskim, trochę pirackim, okraszone historyjką dla dopełnienia. Sprawy techniczne opisuję poniżej:

1. Drewniane pudełko w całości pomalowałam farbą akrylową w kolorze antycznej bieli.
2. 
Dolną część pudełka ozdobiłam serwetką - białe róże na złotym tle - metodą prasowania żelazkiem. Pokryłam potem wszystkie udekorowane boki klejem z lakierem 2 w 1.

3. Górę pudełka ozdobiłam tapowaniem wielokolorowym farbami akrylowymi. Na plastikowym spodeczku wylałam kilka farb: antyczna biel, turkus, granat, złoty i pędzlem gąbkowym nakładałam na wieko.
4.  W dwóch narożnikach (gdzie była farba biel antyczna) przykleiłam ten sam wzór serwetki co na dole pudełka. Myślę, że dało to efekt lądu, wyspy. Serwetkę wydarłam byle jak, korzystając z resztek.
5.  Następnie użyłam stempla ze wzorem koronki, co miało dać efekt fal na morzu.
6. W związku z tym, że jak zwykle zapomniałam, że złota farba mi nie pęka na spękaczu jednoskładnikowym, pomogłam sobie stemplem imitującym spękania.

7. Wieko od środka ozdabiałam podobnie, dodałam tylko szablon w róże, i nie ma tam już serwetki. 

8. Dno tej szkatułki wykleiłam filcem w kolorze chabrowym. 
9.     Na wieku odbiłam jeszcze szablon "róża wiatrów". 
10. Drewnianą plakietkę pomalowałam "antyczną bielą", a brzegi złotą farbą akrylową. W środku zrobiłam transfer z wydruków laserowych. 
11. Przed przyklejeniem plakietki krawędzie postarzyłam bitumem, a następnie już całe pudełko polakierowałam lakierem błyszczącym. 
12.  Na koniec przytwierdziłam zamek - przydała się wkrętarka męża ;-). 

I to chyba wszystko. Jeśli o czymś zapomniałam, lub macie jakieś pytania to zapraszam do wpisów w komentarzach, lub na moją stronę na FB:  Kala-Art Koronki i Róże.

PS
Dopiero uczę się blogowania i opanowuję sprawy techniczne, dlatego będą  zdarzały się niedoskonałości w postach. Wybaczcie, ale na błędach człowiek uczy się najlepiej ;-). Pozdrawiam
Kala-Art











Komentarze

  1. To sa moje ulubione szydelka, znalazly bardzo ladny i komfortowy domek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, rzeczywiście te szydełka również skradły moje serce, są bardzo wygodne w użyciu. Pozdrawiam;-)

      Usuń
  2. Fajna praca;) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za inspirujący temat wyzwania 😻

      Usuń
  3. piękna praca, idealna na pamiątki z podróży do okoła świata, ale na szydełka też się nada :) dziękuję za udział w wyzwaniu Art Piaskownicy :)
    ps: nie zapominaj o zamieszczeniu banerka i linku do wyzwania na które się zgłaszasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, chciałam nawet umieścić link w poście, ale nie wiedziałam czy tak można, dopiero się uczę i jeszcze nie wiem co można, a czego nie można udostępniać, ale dziś postaram się wyedytować tekst i dopiszę co trzeba. Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam i zapraszam.

      Usuń
  4. Świetna praca:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna praca :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy, pozdrawiam i życzę powodzenia :-) Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...