Skarby ze strychu Cioci Beni, czyli nowe życie starej kanki

"Ogród Różany"

Letni poranek przywitał ją śpiewem ptaków i zapachem kwiatów. Weszła do ogrodu pełnego róż chylących pąki na jej przywitanie. Motyle przeglądały się w kroplach rosy jak w lustrach. Chwyciła w rękę starą kankę…


Autor: Kala-Art.








Podczas porządków na strychu u cioci znalazłam kilka ciekawych eksponatów czekających na nowe życie. Dziś prezentuję renowację kanki na mleko z serwetkowym motywem kolorowych róż.

1.  Kankę szlifowałam na mokro papierem ściernym. W ten sposób pozbyłam się rdzy. Umyłam i wysuszyłam.

2.  Wewnątrz i na zewnątrz spryskałam primerem antykorozyjnym w sprayu. 2 warstwy do pokrycia równomiernym kolorem.
3.   Nie było to konieczne, ale nałożyłam jeszcze biały primer z Pentart.


4.  Za pomocą pędzla gąbkowego i techniki tapowania pokryłam kankę farbą akrylową w kolorze antycznej bieli i lekkiej antycznej bieli (farby DecoArt Antique White oraz Light Antique White). Poprawiałam, bo farby dość rzadkie w konsystencji.

5.   Serwetki nie wycinałam tylko wydzierałam techniką cieniutkiego mokrego pędzelka. Uszykowałam sobie tylko wierzchnią warstwę serwetki oczywiście.
6.  Przyszedł czas przyklejania. Wykorzystałam koszulkę biurową do przyklejania serwetki. Dzięki temu uniknęłam pomarszczeń. Na koszulce biurowej ułożyłam serwetkę wzorem do koszulki. Nałożyłam klej w wybranym miejscu na kance, przyłożyłam koszulkę z serwetką do miejsca z klejem i gładziłam palcem po koszulce. Zdjęłam koszulkę, serwetka była już przyklejona, nałożyłam cienką warstwę kleju i obyło się bez zmarszczeń. Tak samo zrobiłam z motylkami.
7.  Pędzlem gąbkowym nałożyłam troszkę farby akrylowej w kolorze brązowym (właściwie taki brązowy i zgniły zielony w jednym) na stempel ze wzorem „zakrętasków” i przykładałam ten stempel w puste miejsca pomiędzy róże i motylki.











8.  Napis „Ogród Różany” wykonałam przy pomocy szablonu malarskiego, a do resztek farby z punktu 7 dodałam trochę różowego, tak żeby wyróżnić lekko napis.


9.  Jak już wszystko wyschło pokryłam kankę w całości lakierem błyszczącym. Używam lakieru firmy Hand Made Factory – Lakier Deco Lack Flash ( kiedyś napiszę o materiałach jakich używam dokładniej).












10. Na dole i u góry kanki przykleiłam koronkę papierową. Rozcięłam koronkę wzdłuż wzoru. Koronka jest samoprzylepna, ale ja i tak używam kleju do decoupage żeby ją zamontować.
11. Znów warstwa lakieru, a właściwie kilka warstw. Trochę szlifowania papierem ściernym dla gładkości i znów warstwa lakieru.



12. Na koniec dodałam trochę reliefów konturówką i postarzyłam bitumem.


Wkrótce kolejne wpisy z cyklu: renowacja. Zapraszam!!!
Kala-Art

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...