Ciasteczka inne niż wszystkie...

"Wyjątkowe chwile wymagają wyjątkowej oprawy".



Dziś dla odmiany prezentuję post o tematyce zdobień cukierniczych.
1. Upiekłam pierniki o różnych kształtach: okrąg, serce, ozdobne plakietki.
2. Z masy lukrowej plastycznej (czyli z tzw. "fondantu") wycięłam odpowiednie kształty, wcześniej odcisnęłam na masie wzory: koronka, ozdobna kratka, ozdobne listki.
3. Przykleiłam wykroje na ciastka za pomocą lukru królewskiego (białko i cukier, sok z cytryny).
4. Następnie przykleiłam (równiez na lukier) wcześniej przygotowane ozdobne różyczki i kwiatuszki.
5. Lukrem królewskim barwionym na zielono dorobiłam listki do każdej kompozycji.
6. Po wyschnięciu wszystkich elementów ozdobione pierniczki spakowałam w woreczki z folii (celofan) i przewiązałam wstążeczką.





Piękny prezent dla Gości jako podziękowanie za uczestniczenie
w uroczystości  przyjęcia I Komunii Świętej.


Przy następnej okazji pieczenia i zdobienia pierników zrobię bardziej szczegółową fotorelację z instrukcją.

Pozdrawiam!
Wielu Inspiracji!!!
Kala-Art

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...