Alchemia

"Magiczna tajemnica"

Stara szafa kryła w sobie nie tylko pudełko w kształcie książki. W pożółkłym, płóciennym pokrowcu Kalina znalazła coś jeszcze -"Poradnik Alchemika". Nie była to jednak żadna księga, ale zwój kartek, starych, jakby wyrwanych, poplamionych i przepalonych. Na każdej kartce widniały dziwne znaki i symbole słońca i księżyca, fragment mapy nieba i konstelacji gwiazd. Wszystko robiło się coraz bardziej zawiłe. Kim naprawdę była ciotka? Czym się zajmowała? Czy to jej przedmioty? Co jeszcze kryło się w tym starym domku na wsi na skraju lasu...

Autorka: Kala-Art

Kilka miesięcy temu kupiłam kilka segregatorów i organizerów od "Bazy do rękodzieła mdf i drewno". Nadszedł czas aby je udekorować. Do dekoracji wybrałam papier Stamperii z serii Alchemia i nie zawiodłam się. Papier bardzo dobrej jakości, piękne kolory, wspaniały wzór.

Krok po kroku:
1. Segregator pomalowałam podkładem akrylowym. Wnętrze również. 
2. Całość pomalowałam farba akrylową w kolorze przełamanej bieli.
3. Papier ryżowy podzieliłam na kilka części i ułożyłam wstępną kompozycję na segregatorze, a następnie wszystko przykleiłam klejem do decoupage.
4. Dobrałam kilka kolorów farb, zgodnie z kolorystyką papieru.
5. Za pomocą pędzla do "tapowania" domalowałam resztę tła, mieszając różne kolory farby na folii aluminiowej. (Folia aluminiowa służyła mi jako mieszalnik.) Na końcu, resztą farby pomalowałam środek segregatora, użyłam już pędzla nylonowego.
6. W niektórych miejscach dodałam wzór z szablonu i czarnej farby akrylowej. 
7. Wszystko polakierowałam lakierem półmat. Jakieś 3 warstwy.
8. Za pomocą szablonu w romby i pasty strukturalnej dodałam trochę efektu 3d do segregatora. 
9. Po wyschnięciu pasty delikatnie zeszlifowałam motyw w romby. Całość raz polakierowałam tym samym lakierem co wcześniej.
10. Romby 3d delikatnie musnęłam woskiem Pentart w kolorze złotym i turkusowym, a krawędzie segregatora kolorem "chameleon".

Miłej Inspiracji!
Kala-Art



















 

 

 

 




Komentarze

  1. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ostatnio coś nie miałam weny do publikowania prac w decoupage, owładnęło mną szydełkowanie, ale z pewnością to jeszcze nie koniec ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...