Chusta Netia

"Za cieniutką siecią nitek..."


"Leżała w łóżku. Nie mogła spać. Było ciepłe, letnie popołudnie. Upał dawał się we znaki jak nigdy. Duże drzwi na taras były otwarte, tworząc lekki przeciąg. Tego było jej trzeba, delikatnego muśnięcia niby wiatru. Białe koronkowe firany poruszały się w rytm oddechu ciepłego powietrza, zupełnie jakby tańczyły walca na balu. A za cieniutką siecią nitek zdało się widzieć jego, jak podchodzi do niej, patrzy głęboko w oczy, zatapia się w jej spojrzeniu... Jakby nie było innego świata."

Autor: Kala-Art



Chyba zatęskniłam za latem...

Długie zimowe wieczory sprzyjają dzierganiu. A mi zawsze marzyło się zaprojektować jakąś chustę na szydełku. I w sumie, chociaż projektów mam już trzy, to na pierwszy ogień postanowiłam, że pójdzie Netia. Dlaczego Netia? Bo wzór raczej siatkowy, nieskomplikowany, szybko się robi. Efekt - to prosta chusta przerabiana właściwie słupkami V. Wiem, wiem, Ameryki nie odkryłam, ale chociaż ułożyłam te słupki w schemat 😉. Myślę, że może się spodobać fanom np. chusty Mech. 

A teraz trochę więcej szczegółów:

Chustę wyszydełkowałam z włóczki typu ombre - a dokładnie z Kokonka własnego pomysłu. Zakupiłam motek bawełna/akryl o takich kolorach (idąc od środka motka): pudrowy beż, zimny beż, ciemny beż a przez całość motka poszła nić tęcza - pastele niebieskie. Motek miał 1000 m/ 200g. Chustę przerabiałam szydełkiem Clover Soft Touch nr 3,75 - bardzo je lubię, jest dla mnie ergonomiczne. Wymiary chusty: 80cm/180cm - bez blokowania, bo jakoś nie zdążyłam przed zdjęciami jej zblokować 😋. 


Teraz na szydełku mam również Netię, ale tym razem z włóczki Swing. Jak zrobię to wstawię zdjęcia na moim FB.

A teraz kilka zdjęć i schemat. I taka mała podpowiedź: warto zapoznać się z uwagami do schematu, które są na zdjęciu. Powtarzamy od 3 rzędu (rząd 1 i 2 traktujemy jako początek chusty, a dopiero potem przerabiamy wzór ze słupkami V). Reliefy są opcjonalne. Jeśli ktoś decyduje się przerabiać z nimi, to tak naprawdę może je przerabiać w dowolnych rzędach, pamiętając tylko o tym, żeby relief wychodził nam po tej samej stronie chusty. Słupki V wbijamy pod oczko (w przestrzeń pomiędzy dwoma słupkami poprzedniego rzędu), a nie w oczko - to dosyć ważne. No, to chyba wszystko ;-). Jakby były jakieś pytania, to zachęcam do umieszczania ich w komentarzach, lub do kontaktu przez FB.

Miłej Inspiracji!!!
Kala-Art

I pamiętajcie! Plik ze schematem chusty Netia udostępniam wszystkim bezpłatnie w celu wykonania chusty. Chusty wykonane wzorem Netia można sprzedawać. Uprzejmie proszę o oznaczanie mnie lub mojej strony jako autora schematu chusty Netia. 

























Komentarze

  1. Piękne zdjęcia ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to zasługa moje męża ;-), no i troszkę moja ;-), hi hi

      Usuń
  2. Wszystkie Pani chusty są przepiękne w prostocie i elegancji. Ogromne podziękowanie za bezinteresowne udostępnienie. Zachwycam się wszystkimi, pierwszą, którą zrobię pewnie będzie Kamelia, potem Netia, Władzia :) i Felicja :) . Ogromnie cieszę się, że trafiłam na Pani blog i fb. Serdecznie pozdrawiam, Hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi ogromnie miło :-). Jak tylko chusty będą gotowe to czekam na prezentację zdjęć. Zawsze jestem ciekawa jak wychodzą chusty innym rękodzielniczkom. Powodzenia!

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję, że mogę wrócić do szydełkowania, zapomniałam jak bardzo to lubiłam. A wszystko dzięki Tobie :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...