Przewrócone oczka - trik szydełkowy.

"Spacery są miłe"

Jesienny las przywitał Kalinę ferią barw. Ubrana w grube wełniane ponczo z szerokim golfem wybrała się na spacer z psem. W ręku trzymała koszyk a w nim termos z kawą, kanapkę z tuńczykiem i smakołyk dla psa. Miała plan na zbieranie grzybów. Wilgotne leśne powietrze, zamglone słońce, krople rosy na pajęczynach. Nagle, szczekanie psa wybudziło ją z tych jesiennych rozmyślań. Odwróciła się i nie mogła uwierzyć własnym oczom. Jest, wrócił. "Daniel?" - krzyknęła i pobiegła w jego stronę...

autor: Kala-Art Koronki i Róże


Poncho na jesienne chłody lub spacer po lesie czy wypad na wieś. Niedawno zrobiłam na szydełku takie mini poncho z długim golfem. Użyłam włóczki Himalaya Everyday jasny szary (2 motki) i szydełko 5.0.  Najpierw zrobiłam golf: 50 oczek łańcuszka + 2 oczka łańcuszka (lub inny sposób na pseudosłupek). Potem przerabiałam rzędy słupków. W sumie zrobiłam 41 rzędów słupków. W co drugim rzędzie robiłam relief wg sposobu pokazanego na filmie poniżej. Zszyłam brzegi aby stworzyć golf. 


Odwróciłam golf reliefem do wewnątrz. Na dolnej krawędzi golfa przerobiłam rząd półsłupków (mniej więcej po 3 półsłupki  na słupek). Następnie zaczęłam przerabiać już poncho - czyli ścieg "granny square" (po 16 kwadracików na przód i tył - razem 32, (rozdzielone każdy 1 oczkiem łańcuszka) z rozwidleniem (kwadracik + 3 oczka + kwadracik) na boki w celu poszerzania robótki w każdym rzędzie. 

Uzyskałam wymiary:
golf - 40 cm wysokości i 27 cm szerokości
poncho - 13 rzędów ściegiem "granny square" + rząd półsłupków na zakończenie. 

Zdjęcia robótki:







Film ja zrobić oczka przewrócone:


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...