Chusta Avia z grubszej włóczki.

 

"Zimowa aura"


Szaro, buro, ponuro... Kalina stała zamyślona przy oknie. Zima tego roku była jakaś nie-biała, przygnębiająca. Brakowało radości spacerów po śniegu, rzucania śnieżkami, planowania wypadów na górskie szlaki. Daniel przesiadywał w swoim gabinecie, zajęty analizą zdjęć i dokumentów wydobytych z wraku. Całkiem pochłonięty swojej pasji nie zauważał poczucia samotności Kaliny. Może to tylko zimowa melancholia... Kalina zaparzyła sobie filiżankę earl grey z plastrem pomarańczy, zaświeciła lampki na choince, przykryta ciepłym kocem postanowiła przypomnieć sobie ściegi szydełkowe, których nauczyła ją babcia. Na strychu znalazła kilka motków wełny i stare szydełka. Wymyśliła sobie wykorzystać je do zrobienia szalika. 


Autor: Kala-Art Koronki i Róże (Kamila Erdmańska)


Już jakiś czas temu opracowałam schemat na chustę Avia przerabianą słupkami na krzyż. Schemat nieco dopracowałam i wyszydełkowałam chustę z grubszej tym razem włóczki. Wybór padł na Katia Azteca Fine Lux nr 411. 

Wykorzystałam 3 motki tej włóczki. Starczyło na chustę o wymiarach 150 / 70 i czapkę. Chusta, choć nie jest zbyt duża, ciepło otula szyję i jest bardzo ładnym dodatkiem do zimowego płaszcza. Sama włóczka zawiera w sobie błyszczącą nitkę, co dodaje uroku robótce.

Do wyszydełkowania chusty użyłam szydełka 5,5 (mimo, że producent zaleca 3,5 - 4), a czapkę robiłam z podwójnej nici i szydełkiem nr 8. 

Poniżej prezentuję zdjęcia chusty, schemat i link do tutorialu na YouTube. 

Trzymajcie się ciepło i zdrowo!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta Meva - prosta chusta na szydełku

Chusta Netia

Chusta Benia w energetyzujących kolorach...